Och så lite bakgrundsinfo

1sta dagen i Gran Canaria, Playa del Ingles. 13 mars.

Efter att ha landat på flygplatsen i Las Palmas tog vi en taxi till hotellet;
Apartamentos Carmen. Fick nyckeln till vårt rum, packade upp och gick.

Det började småregna lite, men vi gav inte upp för det ..

En runda på stan! Kollade in stranden, restaurangerna (som alla var likadana),
shoppingcentrumen (som alla var likadana), käkade en tidig middag på ett litet
hörnhak i Jumbo center - vilket är ett riktigt paradis för homosexuella män!
Pizza för min del och en pasta/pesto för Jihad. Min pizza var gigantisk och hans
pasta var den minsta jag nånsing sett. Men det gick ner. Ingen höjdarmojje dock.

Mätta (åtminstone jag) och belåtna gick vi vidare till Casbah, 5 min därifrån
ungefär. Hittade ett mysigt litet hak och beställde in varsin Breezer och satt där
tills solen försvann. Spanade omkring och hittade en massa bekanta namn såsom
Spy Bar, Systembolaget och Café Opera - där vi beställde in varsin drink innan
det var dags att gå tillbaka till hotellet. Handlade med oss lite dricka, chips och
gott, gjorde oss i ordning och satte oss ute på balkongen med varsin RBV.

Innan vi försvann bort i vår egna värld sa min käre man att om det är någon dag
vi ska vara bakis så är det imor
gon, eftersom det skulle bli halvtaskigt väder ...
Sa
gt och gjort! Är det vi som inte kan dricka med måtta och inse när det är nog?!

Dagen efter mådde vi uruselt och rörde oss inte många meter ifrån sängen.

Mer bilder kommer så småningom, men nu börjar Emiliés mat-och-sovklocka
säga dusch och sedan sömn om hon ska komma upp i tid imorgon. Hörs imorgon!

Kommentarer
Postat av: Caroline

Åh, mysiga ni... Ser fram emot fler bilder och resten av er semestervecka! :)

Hoppas du mår bra, PUSS!

2011-04-03 @ 10:20:22

Lämna din kommentar

Namn
Kom ihåg mig?

E-mailadress (publiceras ej)


Länk till Hemsida/Bloggadress






Trackback