Måste sluta slösa pengar

Fick med mig en mjukiströja och ett par shorts ifrån Zara och ett par kilklackar
ifrån New Look. Måste förklara för mig själv på ett enkelt sätt att jag faktisk inte
längre har ett jobb, och efter mars ingen lön om jag inte lyckas skaffa mig ett nytt
- vilket jag ju såklart ska göra. Det är min plan, men planer kan också krossas ..

Anyways, tröjan är mysig och skorna bekväma att trilla runt i på krokiga gator.

Sovmorgon för mig idag! Klev inte upp ur sängen förrän halv tolv.

Mötte upp Jihad, Honken och deras kollega på Irrera för en god pasta till lunch!
Eller ska man kanske säga frukost? Sen gick jag bort till kontoret för att lämna av
laddaren till min gamla företagslur, och efter det skuttade jag runt i lite affärer,
vilket är typ det enda roliga man kan göra som arbetslös skulle jag säga.
Nej, nu ljög jag. Jag kan göra precis vad jag vill och bara fortsätta att njuta av det
underbara vädret vi har just nu! Funderar till exempel på att sätta mig på en buss
någon dag för att få se lite mer av vår lilla sten. Det låter väl lite spännande?

Kanske, kanske inte. Den som lever får se .. Börjar bli läge att planera kvällens
middag så att jag kan ta mig till affären och handla det som behövs. Men det får
lov att vänta tills mannen har slutat så att jag kan få hjälp i min beslutsångest.
VAD FAN SKA MAN ÄTA? Att det alltid ska vara så himla svårt att bestämma sig!

Kommentarer

Lämna din kommentar

Namn
Kom ihåg mig?

E-mailadress (publiceras ej)


Länk till Hemsida/Bloggadress






Trackback