Lunchdate i Ballutta Bay

"Ett litet steg för mänskligheten, ett stort steg för mamsen".

.. var Jihads lilla ordvits när jag berättade att min finaste mamma har lärt sig
att skriva kommentarer här på bloggen! Nu var det dock inte första gången så
jag vet att hon kan om hon bara vill. Oavsett tycker jag det är riktigt bra jobbat!

Lediga dagen har spenderats utomhus tillsammans med härliga Danielle

Möttes nedanför mig hemma hos henne och gick sedan längs strandpromenaden
och vattnet bort till Ballutta Bay och U Bistrot där vi beställde in vitlöksbröd, mer
bröd och varsin tomatsoppa. En riktigt god om än ganska kylig lunch, med massa
snicksnack om allt möjligt. Sen när vi frusit färdigt gick vi den korta biten som var
kvar till Kaisa för att köpa lite smått och gott. Promenix hem (med snabbstopp på
diverse ställen) till varsitt hem för att värma oss. Själv kröp jag ned under täcket
så snart jag hade hängt vår tvätt för att försöka värma mina istappar till fingrar ..

Nu har vi ganska precis ätit middag; en av mästerkockens paradrätter, nämligen
linsfärs, (ost) och pasta. Dessutom har jag tagit hand om disken (klapp på axeln).

Dags för en SVINVARM dusch för att sedan kramas lite med kudden. Puss och hej.

Kommentarer

Lämna din kommentar

Namn
Kom ihåg mig?

E-mailadress (publiceras ej)


Länk till Hemsida/Bloggadress






Trackback