Malta baby

Torsdag, 7 maj.

Sätter mig på flyget och nästan studsar upp & ner! Varför tar det så
himlarns lång tid? Efter 3 timmar och 40 minuter landade det i alla fall.
Av snabbare än brö, taxi till Fredrik där han, Simon, Yash & Andreas var!

Hej & kram, snick-snack och sedan en liten promenad ner till Expect-kontoret.
Fred ringde till Tompa och bad han komma ner för en cigg. Gömde mig bakom
Simon och det tog en stund innan han såg mig, men OJ vad glad han blev c",)
Haha, världens kram och sen stod han bara och skakade! Underbara moment.

Vidare till Larive där det var middagsbord bokat. Kaii, Carro, Jonas & Simon H.
kom in och när dom såg mig blev det en hel del glada miner även där! Önskar jag
var där nu igen .. Anyways. Middag och sedan till Black Gold för att möta upp fler.

Jihad den jäveln visste ju redan att jag skulle komma så det var inte lika kul ..
Vad som däremot var väldigt kul var att jag pajjade en lyktstolpe på vägen hem.
Gick balansgång på muren och skulle som avslutning svinga mig runt stolpen,
bara det att den inte sitter fast ordentligt utan välter -nästan över mig! Men som
tur är var jag cool och höll i den på vägen ner i backen. Måste sett tok-roligt ut!



Fredag, 8 maj.

Upp tidigt och tog en lite promenix! Sen blev det en äcklig frukost med Simon,
Tomas & Kaisa, lägenhetstitt på den största lägenheten för tre ni kan tänka er ..
Presentshopping och sedan en sväng till Golden Bay med Simon & Kaii. Sol, bad,
sand och knasiga rugbygubbar. Dreggel, snarkningar, haha!

Hem för att göra oss i ordning och sedan ta oss till tvillingarna, vidare till K & J
där det sjöngs och delades ut presenter. Taxi till St Julians och Papprazzi för en
födelsedagsmiddag för Caroline som fyllde 22 !! Lite mat, massa sång.

Ett par strawberry mojitos på Juuls och lite myshäng innan Natives där det som
vanligt slank ner en & annan shotbricka och dansades en hel del! Pussades lite
med indianhövdingen, kastade glas som inte gick sönder -dåligt av mig, jag måste
öva till nästa gång. Bråkades lite med vakten, fick tydligen inte stå vart man ville?

Kissnödig promenad genom en urläskig tunnel innan en taxi fick köra oss sista
biten. Att äntligen få kissa kunde inte känts bättre ska jag säga! Myspysig natt



Lördag, 9 maj.

Poolhäng hela dagen efter att ha letat reda på strandpingis i sjuhundra år ..
"Do you have strandpingis? It's like beach ping-pong".

Klockan blev halv sju innan dom sista krigarna (dvs. vi) tog oss därifrån och
började röra oss hemåt. Middag och sedan mys i soffan. Serier, pistagenötter,
och film. Som bara jag såg för alla andra sov.
Skulle egentligen ha gått ut och mött upp dom andra, men blev inte så av
förklarliga skäl. Inte tänker jag väcka allihopa (för dom var så många) och tvinga
iväg dom när dom sover. Aldrig i livet! Men var skönt med en lugn kväll också.



Söndag, 10 maj.

Blev till att hänga vid poolen även denna dag eftersom solen var lika underbart
bra! Tack för det. Dock ett lite mindre gäng -troligtvis på grund av bakfylla.
Pack- & städdags i Fredriks lya innan det var tid att ta oss till flygplatsen ..
Fick sällskap vilket var skönt! Men jobbigt att säga hej då till allihopa när dom
satt kvar där. Fan vad jag absolut inte alls ville åka hem!! Men så blev det i alla
fall. Och hem kom jag. Hemma i sängen runt två, somnade någon timme senare.



Som sist känns det trist att vara här, när jag lika gärna kan vara där. Saknar er!

Kommentarer
Postat av: J

Tack så mycket! :D

2009-05-13 @ 12:35:57
URL: http://jelisabeth.blogg.se/

Lämna din kommentar

Namn
Kom ihåg mig?

E-mailadress (publiceras ej)


Länk till Hemsida/Bloggadress






Trackback