Låånghelg

Torsdag, 30 april.

Efter mitt besök hos frisören hämtade jag upp Therése på jobbet,
Mikael hemma & sen bar det av till Trosa. Mötte upp Dennis & KG på en
fotbollsplan innan vi åkte till Begys landställe där han & Molinda också var.

Satte oss i solen och öppnade rosé-boxen. Livet kunde inte vara härligare!

Jocke, Camilla & Jacob (+Tindra) kom efter en stund. Då var det dags att röra
sig vidare mot Jockes familjs landställe för lite korvgrillning. Och så majbrasan.

Efter en stunds frysande varvat med överhettning från elden tog vi oss genom
skogen mot hemmafest hos en kille som heter Nicke (om jag inte är helt ute &
cyklar?!) .. En massa olika individer, högtalare stora som hus (nästan), en över-
förfriskad granne som ville hänga med oss & en massa skratt! Dock så var alla
fullare än brö (förutom Patrik Trilling förstås som körde bil), så vi åkte tillbaka till
Begys place för att sjunga lite mer, snacka strunt och röka vattenpipa. Och sova.



Fredag, 1 maj.

När jag vaknade var det varmt och äckligt, samtidigt lite mysigt eftersom Tess
låg skavfötters c",) Upp & hoppa. Ipren, tack! Var kamp om dom 4 sista kan
jag säga. En massa vatten. Bus och skratt tills det var dags att röra sig hemåt ..

Jobbade kväll, men blev inte så sent. Efter middagen åkte jag hem till Uffe där
han, KG, Patrik, Robin, Paco, Leukemi-Edvin, Lill-Svärdh, Jacob & Danne var.
Satt där en stund innan vi (Ulf, Patrik, Robin, Danne & jag) åkte in till Snaps!
Bilen fick stå i garaget medan vi satt & frös i kylan .. En sväng till Fenix efter att
det stängt. Där var vi till ett då vi skulle hämta bilen. Bara det att garaget är låst.

Haha, kan man ha mer otur? Pratade med farbror polis som inte kunde göra
så mycket, ringde vaktbolaget och mitt i alltihopa kommer det upp en man för
trappan och öppnar åt oss. Då hyr han en plats där nere och har m.a.o. nycklar
så han släpper ut oss! OK, jag ändrar mig -kan man ha mer TUR?! Bästaste han!

Kom hem till P där en somnade, en annan var halvt galen, en tredje beställde
rosor till sin flickvän & en fjärde läste dikter. Mikael kom förbi med chips & dipp ..

Sjöng Disney-sånger till klockan 4 då det var dags för mig att åka hem och sova.



Lördag, 2 maj.

Hade så ont i min kropp när jag vaknade! Men antar att jag får skylla mig själv
efter att ha suttit ute i kylan alldeles för dåligt klädd. Kom i alla fall iväg till jobbet,
hade två 50-minuter inbokade och efter dom var det bara att ta sig hem igen.

Blev grillat till middag -bästa! Med Therése som gäst. Sen hem till Illus för en
massa skojj. En jättetrevlig kväll / natt som började med att vi satt utomhus och
rökte alldeles för många ciggaretter, drack lite vin & snacka strunt. Flyttade in
& idiotin bara späddes på. Dansades, sjöngs (hellre än bra) och nystades ihop
en massa historier .. Promenad med Tess & Uffe hem runt halv tre. Rätt så skönt!



Söndag, 3 maj.

En timmes jobb idag. Nödvändigt, haha .. Men så kan det vara.

Sen har jag inte gjort mycket alls. Laddat upp bilder & filmer på fejjan, sovit
ett par timmar, ätit en äcklig pizza och pratat lite i luren. Tack vare att jag sov en
stund tidigare idag kan jag inte somna nu. Värdelöst. Men det ska nog lösa sig
till slut .. Började tidigast nio imorgon, får se hur det ser ut. Men bör ju somna NU.

Som sagt -massvis med bilder och filmer är uppladdade. Kika där !!
Kommer säkert upp något här också så småningom, men absolut inte nu.

Har varit en underbart mysig & trevlig helg tillsammans med dom allra bästa

Kommentarer

Lämna din kommentar

Namn
Kom ihåg mig?

E-mailadress (publiceras ej)


Länk till Hemsida/Bloggadress






Trackback