Tant Grön

( 01:24 )

Tant Grön spelar "Pour some sugar on me" och jag kunde inte längta
mer till sommaren än vad jag gör just nu! Sommar, sol och brunbrända ben..

Hoppas, hoppas, hoppas att bästaste Tompi-lompi kommer hem massor under
sommaren och att jag får tillfälle att åka dit och hälsa på. Och HOPPAS att det blir
en kanonvarm sådan med så mycket sol så folk lessnar på den (jag säger folk
för jag kan aldrig räkna in mig själv där -omöjligt att lessna på sol och värme). 
Ligga och svettas tillsammans med mysig musik och en pratglad vän på våran
veranda är bland det bästa som finns! Lata, lata sommardagar... Underbaraste!




Gårdagens depp höll inte i sig länge -även om jag fortfarande är lite ledsen över
det så är det något jag kan lösa om jag vill. Så snart jag har råd ska jag se till
att göra det. Det är liksom svårt att va' deppig när man har så härliga människor
runt omkring sig och dessutom gick provbehandlingen idag jättebra, så imorgon
ska jag jobba min första dag på Centralbadet. Hur tok-spännande är inte det då?



Istället för en kalas-fredag blev det en lugn sådan. Även fast jag inte börjar
förrän klockan tre imorgon, så vill jag inte riskera att vara bakis första dagen.

Så kalasandet får helt enkelt vänta tills imorgon! Då ska jag och Camilla ha en
mysig kväll på Söder och dricka alldeles för mycket vin. Kanske slutar det med
att vi dras oss närmare in mot city och slår runt, eller så slutar det med att vi åker
hem och somnar. Man vet aldrig med oss! Men kul ska vi ha oavsett hur det blir!

Nej, hörni.. Nu ska jag skriva lite i min "hemliga dagbok" (som jag faktiskt skriver
i emellanåt -som nu t.ex. när jag inte kan sova om nätterna), lite knäppa tankar,
förväntningar, önskningar och allt vad det kan vara. Sen läsa slutet i boken.
Eller kanske inte hela, det är en tredjedel kvar.. Får väl se hur mycket jag orkar.
Den heter "Överlevare mot alla odds" av Barbara Biggs. Vem bryr sig förresten?

Kommentarer
Postat av: Sofia

Läs gärna mitt senaste inlägg :)

2009-01-24 @ 01:52:06
URL: http://bananvecka.blogg.se/

Lämna din kommentar

Namn
Kom ihåg mig?

E-mailadress (publiceras ej)


Länk till Hemsida/Bloggadress






Trackback