Sleepless

( 04:54 )

Klockan är alldeles strax fem och jag har precis vaknat och ska kliva upp.
Hahaha! Nej, det där var ju nästan skrattretande.. Jag har inte ens somnat!

Det skulle vara så himla skönt att ha någon att skylla på (och man kanske kan
skylla ytte-pytte-lite på en person, men egentligen inte ändå -svårt det dära).
I natt har jag faktiskt försökt med allt. Började med att lyssna på mysig musik,
när jag lessnade på det såg jag världens bästa film "SHREK 3" -jo, den är bäst!
Låg och skrattade för mig själv i sängen, men det är himlarns svårt att låta bli
ska jag säga. Försök bara! Jag lovar att inte ni heller kommer klara det. Pyttsan!

Man tänker på så mycket konstiga saker när man är vaken så här dags,
för egentligen är man ju sjukligt jäkla trött. T.ex. har jag legat här och funderat
lite över Tjoffsan. Ville ni kunna bli små som Nils Karlsson Pyssling när ni var
barn? Jag tror jag hellre var rått-jäveln faktiskt -även om hon var ganska läskig
(antagligen därför). Nej, nu ljög jag. Jag fullkomligt HATADE den där jäkla råttan.

Sen började jag tänka på något annat, men den tanken försvann. Tänk att ha
någon att prata med när man är så här vaken utan anledning. Det skulle vara
helt underbart mysigt! Någon att skratta lite med, någon att prata med om alla
sjuka och helknäppa tankar och idéer. Men alltså.. Vem fan är vaken så här dax?
Det skulle kunna vara jag plus alla människor som faktiskt går upp den här tiden
för att åka iväg och jobba. Stackars er. Jag skulle aldrig kunna gå upp klockan 5
på morgonen för då skulle jag aldrig få sova! Tänk er att vara vaken hela tiden,
att man verkligen inte kunde somna. På riktigt alltså. Förresten borde jag kanske
skaffa mig sömnpiller, men jag tycker allt sånt' där är lite läskigt.. Barnsliga unge.

Istället ligger jag vaken. Men nu ska det bli ändring. Jag har ställt klockan på nio.
Fatta hur trött jag kommer va', det är bara fyra timmar kvar! Inte ens det om man
ska vara helt ärlig. Men tänk er att jag faktiskt går upp då -eller där omkring i alla
fall. Om jag gör det kommer jag ju faktiskt vara trött hela dagen imorgon och då
kommer det inte vara problem att somna sen på kvällen! Tanken har även slagit
mig att vara vaken hela långa natten -även hela dagen imorgon -men jobbigt.
Man blir så jäkla konstig när man inte sovit på sådär många timmar! (konstigare)

Mja, och som vanligt har jag svårt att korta ner. Den som läst hela lovar jag att
bjuda på en valfri glass, precis vilken du vill. Näe, nu ska jag försöka. Att somna.


Kommentarer

Lämna din kommentar

Namn
Kom ihåg mig?

E-mailadress (publiceras ej)


Länk till Hemsida/Bloggadress






Trackback