Wild Night(s)

Torsdag, 9 april.


Plockade upp min lilla plommongurka på macken (hrm ..) och rejsade

mot Skavsta flygplats -med ett litet stopp för att tanka och äta någonting.
Parkera, checka in, flyga, framme efter tre förväntansfulla timmar!

Bästaste Tomas & Jonas mötte upp oss på flygplatsen!! Gulligaste ni ♥
Så bar det av mot Sliema, lägenheten och pannkaksfesten. Simon hade
stekt pannkakor i flera timmar! Haha. Var en del folk där innan det var
dags att åka taxi-buss till St Julians (stavas det så tro?) där det beställdes
bricka efter bricka med shots! Ramsor, galen dans, öl-sprut & massa bus!

Efter att hälften av gänget (så gott som) blivit utkastade drog vi oss ner till
Native där det inte blev mindre sprit direkt .. Blev en relativt tidig hemgång
efter att ha letat reda på någon som befann sig i en gränd?! Roligaste.
Hem med pizza och vatten, duschen fick sällskap av en fyllskalle,
Tomas fick tyvärr desto mindre sällskap. Efter att ha bäddat ner min
glada, trötta vän slog jag mig ner i soffan -och helt plötsligt kommer Simon
instormande! Efter att ha promenerat hem. Han & jag snackar skit och glor
TV några timmar innan vi slocknar på soffan runt sex-rycket. Första avklarad.




Fredag, 10 april.

Vaknade till världens bästa låt (Wild Night - Van Morrison) på repeat!
Efter lite snick-snack bestämde vi oss för en promenad. Klädde på oss och
gick bort till Larive där det skulle ätas. Jag, Tess & Tomas. Sen kom även
Kaisa & Daggen. Att äta just då var kanske inte det lättaste för någon av oss,
men det mesta slank ner .. Promenixa vidare. Förbi lägenheten där paret bor.

Hur stor var den inte? Hittade ju fasen inte till alla rummen efter rundvisningen.

Sen hem och vilade lite. Folk kom förbi, men vi låg mest och rockade i sängen!
Efter en stund var det väl ändå dags att kliva upp och piggna till på riktigt, lite vin
fick hjälpa till. Ett glatt / trött / sött gäng tog en sväng ner till hamnen där vi satt
och drack vin en stund. När det tog slut drog vi vidare till Black Gold. Roligaste
historien på länge fick vi höra! Underbara Roy c",) Vi "damer" bestämde oss
till slut för att springa hem och göra oss i ordning för resten av kvällen.

Sagt & gjort. Väckte vår husvärd som sovit en stund och gick tillbaka till stället.
Taxi med Tompa, Jonas, Jihad till något småskumt ställe innan vi mötte upp dom
andra på Native för att spatsera uppåt till Shadow en stund, gå tillbaka ner dit &
sedan hem. Det här kan för övrigt ha varit en av dom knäppaste kvällarna ever!
Men jag lämnar hemligheterna och smaskigheterna åt er fantasi .. 100% KNAS!



Lördag, 11 april.

Insåg att det var sol när jag först klev upp, men orkade verkligen inte ut.
Förrän efter ett tag. Blev en stunds prat på balkongen om allt möjligt, ett försök
att spela gitarr (det gick kanske inte jättebra ..). Mys, sen en barfota-promenad!

Och sen då? Mja, det var bara att göra sig i ordning efter ett par slappa timmar.
En något irriterad Tomas när det tar oss 2,5 timmar. Men vill man vara fin [ ... ]
Ni vet. En snabb vända till Donken, tillbaka, lite vin på det, tok-arga vänner för vi
var tydligen inte rumsrena?! Äsch, vi hade i alla fall kul! Fnitter & skratt i mängder!

Gick bort och hämtade Jonas, tog en taxi och åkte bort till spriten. Med start på
Hugos. Småfulla blev dyngraka, ramsorna blev högre, bordet ökades ut med fler
stolar (& bord). Sen minns jag inte riktigt vart vi tog vägen, men jag minns att det
var en rolig kväll i alla fall! Tills jag var tvungen att beställa mig en redbull. Utan
sprit. Men det gick ner det med. En galen och rätt hemsk taxi-resa.

Ett kallt golv. En mysig soffa. En ännu mysigare säng. Tok-däckade! Dumma jag.
Några få timmars sömn. Roliga bilder & filmklipp. Alltså, jag har lurat i folk att mitt
ex tyckte om att hugga mig med en kniv (med största möjliga ironi såklart), men
att folk går på det?! Kan ha varit bland det roligaste. Inte lika kul att promenixa i
storm för att hitta ett speciellt ställe där vi skulle äta för att komma på att det var
stäng. Tillbaka. Till slut hamnade vi på något sunk-hak. Hem och packa. Hem?

Vi hade inte alls någon lust att åka hem, men vi hade inte så mycket att välja på.
Fredrik åkte med oss till flygplatsen för han skulle möta upp en vän där. Strosade
runt lite. Planet var försenat ungefär två timmar. Skönt. Hemma runt ett kanske,
Lilla Lila stod så snällt och väntade (typ längst bort) .. Donken, trill-P, sen hem.



Kan säga att det är trist att vara hemma igen. Har varit en riktigt grym helg!
Bara att få träffa Tomas, Simon, Kaisa och Jonas, men sen alla andra underbara
människor! Det gjorde ju inte direkt saken sämre. Massvis av bilder finns på fb
-resten kommer att komma upp på bilddagboken när det finns tid över &
självfallet kommer en och annan hamna här till slut också. Snart ses vi igen c",)

Kommentarer

Lämna din kommentar

Namn
Kom ihåg mig?

E-mailadress (publiceras ej)


Länk till Hemsida/Bloggadress






Trackback