Tullinge

( 15:58 )

Blir inget riktigt match-referat idag då jag glömde anteckningsblocket hemma
och det dessutom inte var en speciellt spännande match. Huddinge vann mot
Tullinge med typ, 17-1 eller något sådant. När jag kom dit (femton sent eftersom
jag bestämde mig för att promenera och missbedömde avståndet litegranna...
) så
stod det ett tunt gäng på läktaren. Tompa, bror, Rambo, Paco, Kalle och några
fler, resten var nån' annanstans och gjorde jag-vet-inte-vad. Fruktansvärt dåligt.

I alla fall så flinade dom när jag frågade hur det gick. Tullinge-laget hade tydligen
för lite folk, så någon random lirare hade fått hoppa in och ta på sig en grön tröja.

Bagaren som spelade i motståndarlaget var allas idol -en gubbe i 50-årsåldern
som inte såg ut att ha sprungit på många, många år. Klockren. Har faktiskt ingen
aning om vem som gjorde alla 17 målen. Det jag vet är att Mikael Wadenholt
gjorde åtminstone ett, eller två. Och Patrik Wadenholt tror jag sköt in ett med.
Men för att vara H.O.N.D:s journalist har jag sjukt dålig koll idag, ber så hemskt
mycket om ursäkt och lovar att det blir ändring till nästa match! (...spelas 17 sept).

Vi saknade många på läktaren idag, men under matchens gång kom klackens
nyförvärv i form av två små hundbebisar och deras mattar och hussar. Tindra och
Liten. Dessutom Benny och Åsnan -när matchen var så gott som slut.. Men bättre
sent än aldrig! Tack i alla fall Huddinge B-R för trevlig söndagsunderhållning :)


Kommentarer
Postat av: JENNA

låter som en rätt okej söndag änå : )

2008-09-07 @ 18:13:14
URL: http://gucciime.blogg.se/

Lämna din kommentar

Namn
Kom ihåg mig?

E-mailadress (publiceras ej)


Länk till Hemsida/Bloggadress






Trackback