Detail

( 11:45 )

Här kommer ett mer detaljrikt inlägg om gårdagen.

Började som sagt hemma hos Tomas med fotbollsfest! Taggade till tusen var
dom. Ett deppigt gäng när Sverige förlorade... Såklart. Men men. Sånt' är livet.

Det började snackas om Trosa, men jag hade inte en tanke på att följa med från
början. Vad tusan skulle vi göra där? Men när det väl var dags att åka och Rambo
skulle köra hem mig ändrade jag mig. Var framme runt tolv-tiden skulle jag tippa?!

Letade reda på stället, men där hade dom stängt kassan för en halvtimme sen
-fullt ös och lång kö. Så vi var inte välkomna. Prova på stället brevid! Men samma
sak där (kanske lite mindre ös dock)... Då kom någon finurlig lirare med musiken!
Satte oss utanför ställe nummer 2 vid några trevliga bord och myste. Men där fick
vi inte sitta kvar länge innan vi blev bortforslade. Gick runt hörnan och hittade det
lilla lusthuset med stolar och bord. Perfekt! Ökade volymen och körde på som
aldrig förr, haha... Fick sällskap av en äldre man som det var riktigt bra drag i,
två yngre killar som inte heller var sena att haka på. Jag, Ida och Camilla hittade
en trevlig båt som vi åkte runt i. Tyvärr hann inte jag plocka med mig min kamera
(värdelöst, jag vet), men som tur var hade Rambo med sig sin, så vi får se om
han lägger upp lite schyssta bilder från kvällen. Det togs både en och två (tusen).

Efter en stund kom en fet vakt och skjutsade bort oss. Han hade nog helst av allt
velat vara med, men han kunde ju inte missköta sitt jobb... Vi drog vidare. Tomas
fick för sig att hoppa över en häck -vilket resulterade i en skadad hand. Stackars.
Men det var inte så farligt. Han överlevde ju! Drog runt och stannade till slut vid
någon parkering där vi snackade lite strunt med polisen. Tydligen fick vi inte spela
så högt på ena sidan, men på andra sidan gick det bra. Och här kommer vi till
kvällens händelse. Brevid parkeringen ligger ett tivoli och ett gäng baracker där
tivoli-arbetarna sover. KG tar med sig musikspelaren, går fram till en dörr på en
av barackerna och ställer den en meter framför. Vinklar den mot dörren och ställer
sig bakom och rockar. Dörren slits upp, en kort liten rackare kutar ut, tar spelaren
och kastar iväg den med all sin kraft, springer in igen och drar igen dörren. Vet
inte om det låter så kul, men det såg sjukt roligt ut! Som något ur en tecknad film.

Polisen hör spektaklet och går bort. Trodde först han skulle skälla på KG som gör
en sån' dum grej, men icke. Han tar på sig svarta handskarna och knackar på
dörren. Killen drar undan gardinen, drar för den blixtsnabbt igen, öppnar såklart
inte. Polisen går in och blir fly förbannad då killen endast pratar rumänska. Haha!

Spelaren fungerar i alla fall och vi kör vidare. Men strax därefter rullade vi hemåt.

Ett stopp på Donken i Västberga för lite natt-käk, så hemma runt tre-tiden. Natti.
Tack alla underbara grabbar och tjejer för en sjukt rolig (-otippad) kväll! Mer sånt.


Kommentarer
Postat av: Erika

Spana gärna in frågestunden på min blogg och fråga vad du vill!

2008-06-15 @ 12:12:38
URL: http://ikans.blogg.se/
Postat av: Catja Klöfwermo

stackars Niklas spelare.. :O

2008-06-15 @ 19:10:10
URL: http://strawberrydream.blogg.se/
Postat av: hatamin

Nu har jag bloggat! :)

2008-06-15 @ 21:17:34
URL: http://hatamin.blogg.se/

Lämna din kommentar

Namn
Kom ihåg mig?

E-mailadress (publiceras ej)


Länk till Hemsida/Bloggadress






Trackback