Båstad

Torsdag, 10 juli.

Spanade in Halmstad under dagtid. En mysig stad med både en och två
trevliga butiker! Pausade med en fika nere vid vattnet. Sen handlade vi med
oss middag och åkte hem, gjorde oss i ordning och satte igång med käket!

Taxin hämtade upp oss och körde oss till Båstad, ställer oss i kön till Pepes
och ska plocka fram körkortet, då jag inser att jag inte har det med mig -istället
har jag två bakomatkort. OJ, vad nödvändigt! Vakten ser med medlidande på mig
och frågar hur gammal jag är. Eftersom jag är en värdelös lögnare svarar jag
ärligt, varav han säger att vi tyvärr måtse åka hem och hämta skiten. Sagt och
gjort... Upp till taxi-kön, där turen vände då vi stötte på en taxi-chaufför som
tjejerna åkt med alla tidigare år. Körde oss hem och tillbaka för en löjlig summa.

Som tur är var vakten väldigt snäll och släppte in oss före kön när vi kom tillbaka.
Och då var det bara att köra då? Oja. Galet bra kväll!!  Mojitos och tequila -SKÅL!



Fredag, 11 juli.

Orkade inte med oss själva denna dag, så vi hade det mysigt i stugan!
Såg på Änglagård, snackade massa strunt (ovanligt) och sen blev det middag
el Donco! Latmaskar... Handlade med oss jordgubbar hem (som vi ändå
glömde bort att äta) och frukost. Fixa, fixa och sedan hamnade vi på lite kalas
hemma hos en vän till Isabelle. Det var rätt så trevligt! Satt och pratade med
en massa härliga människor på trappan. Hem åkte vi med en livsfarlig taxi-
chaufför som lurade iväg oss på småvägar... Han hade antagligen ingen aning
om vart vi skulle, men istället för att fråga tog han för givet, så vi åkte taxi i 40
minuter (ute på skogsvägar) för 300 spänn. Tur för han, säger jag...



Lördag, 12 juli.

Bestämde oss för att besöka Skottorps Slott. Kameran fick följa med
och bilder därifrån kanske kommer upp senare... Tittade på alla tjusiga
hästar, promenerade runt lite och fikade. På slottet bodde ursöta Tyke som
var en liten amerikansk cocker -livrädd för åskan, vilket vi fick se då han kom
inspringande med svansen mellan benen. Stackars liten. Fick helt enkelt lov
att trösta han en smula. Var tvugna att stanna kvar där inne en stund då det
började mullra och regna som attan! Men till slut kom vi därifrån.

Kvällen bjöd på bra musik och mycket dans på Pepes, ett möte med ett gäng
urtrevliga göteborgare c",) Efterfest på båten? Haha... Blev det tyvärr inte. Efter
mycket om och men (och snack med gud och alla jävlar) fick jag och Tess tag i en
taxi som körde oss hem -rätt väg denna gång. Kom hem och hittade våran lilla
Isa (som åkte hem lite tidigare) med tandborsten i högsta hugg. Då hade den
duktiga damen diskat och städat undan lite. Vi satte oss i vanlig ordning och
tuggade i oss lite mackor... Det har ätits och druckits äckligt mycket under veckan!



För att sammanfatta veckan med ett ord: GRYMT! Längtar redan tillbaka...

Kommentarer
Postat av: Rambo

Du har ju vart alldeles för nykter,

efter som du kommer ihåg allting..

inte helt okej!! jäbb.

2008-07-14 @ 03:14:12
URL: http://rambz.blogg.se/
Postat av: Emilié

Jag var alldeles lagom ska jag säga dig :)

2008-07-14 @ 17:07:39
URL: http://plump1s.blogg.se/

Lämna din kommentar

Namn
Kom ihåg mig?

E-mailadress (publiceras ej)


Länk till Hemsida/Bloggadress






Trackback