En helt vanlig dag

Inatt vaknade jag upp och hade inte en aning om vart jag var.
Började ropa på mamma, pappa och Hampus tills jag insåg att jag var hemma i
min lilla studio på Malta. Somnade om aningen deppigare - vaknade till solsken!

& sol är alltid trevligt. Promenaden till jobbet kändes lätt och snabb.
Några timmar senare var det gråare än grått och ännu lite senare öste regnet
ned. Men då satt vi ett litet gäng inne i värmen på Mamma Mia och åt lunch, så
det var helt OK. En laxpasta senare var jag mätt och belåten. Den slår aldrig fel.

Handlade mat med mig hem som jag faktiskt också lagade! Bara en enkel pasta
visserligen, men det är första gången på många veckor som jag faktiskt inte äter
ute eller mackor (klapp på axeln). Det blev inte svingott, men övning ger färdighet
och nu har jag mat för hela veckan - ekonomiskt och bra om än lite tråkigt.

1 timmes promenad i kylan på det medan AC:n pumpade ut värme här hemma ..
Det var skönt att komma hem kan jag säga, och nu är det ganska behaglig temp!
Har krupit ned under täcket och tänkte se några avsnitt av The Cleveland Show
innan jag stänger ögonen. Dag 1 utav vecka 2 närmar sig härmed sitt slut.
Jag säger hej då och god natt.

Saknar er där hemma redan - hur ska jag klara mig utan sällskap hela dagarna?

Kommentarer
Postat av: Camilla

Jag känner mig ganska förvirrad måste jag säga, vet att jag borde plugga men det va ju mycket roligare att hänga med dig :) saknar dig<3

2012-01-10 @ 08:38:10
URL: http://camillaasell.wordpress.com
Postat av: Jenny Arnell

Hejsan! Åh. Jag kilar till Sverige på söndag och kommer tillbaka till kära Malta den 25:e. Ses då? :) Då kanske vi kan laga mat? Ser att du ju börjat med det igen :P Puss och kram!

2012-01-13 @ 18:32:54
URL: http://jenny.spotlife.se

Lämna din kommentar

Namn
Kom ihåg mig?

E-mailadress (publiceras ej)


Länk till Hemsida/Bloggadress






Trackback