Maltesiska busstabeller

Den här dagen har glidit på HELT i min bana!

1
. Mitt hår blev OK i morse.
Jag spenderar vanligtvis ungefär 2,5 minuter per morgon på att försöka få till
något någorlunda anständigt; 1) hästsvans eller 2) utsläppt? Oftast faller valet
på alt. nummer 1 (enkelt), men inte idag minsann. Det gick att rädda - Hellelulja!

2. Bussen kom så att jag hann i tid till jobbet.
De dagar jag börjar klockan 9:00 gör vanligtvis Jihad också det, och då tar jag
nästan alltid bussen tillsammans med honom för att det är lite trevligare att göra
"tillsammans" (underbar film för övrigt). Man vet aldrig när en maltesisk buss
bestämmer sig för att komma, eller åka. Men idag klaffade det. Ibland händer det.

3. Jag köpte vindruvor igår = vindruvor till frukost.
Behövs det någon närmare förklaring på denna? Svingott.

4. Driftig tjej på jobbet, färdig med "Del 1" inom en timme.
Nu är det förstås väldigt olika hur lång tid detta tar, då det beror på en del olika
faktorer, eller egentligen bara en. Anyways var jag duktig och tog tag i det på en
gång så att jag kunde spendera resten av dagen med annat nödvändigt.

5. Fick reda på att jag fick den tjänst jag sökt.
Efter lång väntetid var det nu dags att basunera ut det som vi alla väntat på;
Jag är, från och med onsdag nästa vecka, kontorets 2:a Shift Supervisor. Smaka!
Det smakar mycket bra. Hoppas på långa slitiga dagar och mycket ny information.

6. Har en tid bokad med Sabina för krullning av hår 3 februari.
Detta innebär att jag slipper oroa mig för de där 2,5 minuterna vareviga morgon.

7. Kom hem efter jobbet och fick min favoriträtt serverad; THAI.
MED broccoli bör även tilläggas! Trots att kocken själv inte är ett särksilt stort fan
av det, men vet att jag älskar det .. Sista (och bästa) punkten är då rätt självklar.

8. Jag bor tillsammans med världens jävla bästa och helt klart finaste man


Kommentarer

Lämna din kommentar

Namn
Kom ihåg mig?

E-mailadress (publiceras ej)


Länk till Hemsida/Bloggadress






Trackback