Otydliga instruktioner

Måndag och tisdag är jag ledig!

Min 1sta lediga dag har spenderats i Valletta och i Sliema.
Jag var duktig och klev upp klockan 8:00 för att göra mig i ordning så att jag
skulle komma iväg i någorlunda tid. Tog bussen till huvudstan, vandrade runt lite
innan affärerna öppnat, tog passfoton och började leta reda på rätt ställe för att
ansöka om ett registration certificate. Jag vet inte varför jag behöver det, eller
vad det innebär - men jag vet att jag måste ha ett, så det var bara att leta.
Hittade rätt, skrev in mig, fick ett kort och väntade i kön ..

För att få reda på att jag hittat fel och måste gå till ett annat ställe. Jaja.
Hittade rätt ganska snabbt eftersom dom guidade mig, men på nästa ställe var
det en väldans massa folk före, så jag fick spela mobilspel i säkert 30 minuter
(ooh, hemska tanke).

När allt är klart säger han: "Come back in a couple of months and get it"
Oerhört luddigt. Några månader, hur många är det mer exakt? Det var dock OK
att ringa innan för att se så att det fanns något där att hämta. Schysst, bye bye.

Hade tänkt åka hem på en gång, men hamnade i en mysig liten butik istället.
En blandning mellan läskiga t-shirts, trashiga toppar, olika märkesplagg och söta
klänningar. Jag hittade 2 och kunde inte låta bli att handla .. (dåliga människa).
Till mitt försvar var dom rosa och nedsatta en smula. JAG ÄR JU SÅ SVAG!

Kom hem, gick till frissan och färgade håret - nu är det mörkt.
Gick ett par varv i butikerna, köpte ett linne inne på Zara som var jävligt trevligt
(tanken är alltså att jag ska spara pengar, inte slösa). Handlade med mig middag
och gick hem. Hem hem hem (!) till min sköna säng, till lugn och ro, till lortiga
golv och tvätt som behöver vikas. Men den jobbiga delen får vänta tills imorgon.
Nu ska jag nämligen bara njuta av att vara ledig och inte göra nånting. Puss&hej!

Kommentarer

Lämna din kommentar

Namn
Kom ihåg mig?

E-mailadress (publiceras ej)


Länk till Hemsida/Bloggadress






Trackback