Hos Dotorn

( 00:20 )

Det är alltid som värst när man precis vaknar.
Nej förresten, när man sätter sig upp ur sängen för att man verkligen
måste springa och kissa. Då är det som värst, då kommer dunkandet.
Det är då man ropar på antingen mamma, pappa eller Hampus -IPREN!!
Så kommer dom så snällt upp och sköter om mig. Bästaste familjen ..

Bäst att bo hemma! Hur ska jag någonsin kunna bo ensam?

Idag mår jag i alla fall lite bättre. Efter dagens första tablett tog jag mig för
att ringa till Vårdguiden. För nu orkar jag faktiskt inte längre. Sjuksköterskan
jag pratade med tyckte att jag skulle åka till närakuten för hon kunde inte luska
ut vad det kunde vara. Så jag ringde runt och bokade en tid.

Hamnade på Huddinge Sjukhus närakut där jag inte kände att jag fick mina
frågor besvarade på rätt sätt, så hon skickade vidare mig till infektionsakuten.
Där var dom hur trevliga och gulliga som helst! Behövde inte alls vänta länge
och dom var noggranna och tog sig tid. Det slutade i alla fall med ett par prover
plus penicillin. För halsen. Någon sådant.. Vi får väl se om det hjälper.

Det konstigaste är väl egentligen att jag är svullen överallt. Förstår inte alls?!
Men det verkar ju ingen annan heller göra, så det kanske inte alls är meningen.

Bästa pappa var i alla fall med mig under dom 3 timmarna vi ändå fick lov att
spendera där borta, sen svängde vi förbi Godismonstret så att jag kunde hämta
mina skor (vilka killer-heels! Haha..), körde hem mig och hämtade upp mamma
så åkte dom in till stan, hämtade min medicin (har jag nämnt att dom är bäst?)
och sen köpte dom med sig pizza och godis hem! Skönaste lördagskvällen.

Robinsson och en riktigt rolig film som var efter -minns ej namnet bara för det ..

Hade ju planerat en lite annorlunda kväll och den kommer tjejer!! Är himla
ledsen att jag skulle bli sjuk just nu, hade sett fram emot hela den här helgen
som tusan .. Men det kommer flera och jag lovar er att vi ska ta igen den! Snart.

Det braiga är att jag känner mig redan lite bättre. Det gjorde jag redan i morse,
även om det inte var bra. Men kände mig pigg nog att ringa ett jobbigt samtal,
berätta för tusentals (nej, inte tusentals, men några stycken) om mina krämpor
och smärtor (ja, jag är bara 22) på ett sjukhus med en massa andra människor.
Plus att jag har kunnat äta mycket bättre idag än tidigare. Undrar om det beror
på allt piller-knaprande eller om jag bara känner mig lite tuffare nu efter att ha
varit hos doktorn? Skit samma, jag är glad bara jag blir frisk. Jag hoppas till på
måndag så att jag slipper sjukskriva mig.. Jag vill ju jobba. Det är faktiskt skitkul!

Nu ska jag försöka leta reda på den där filmen vi såg för den vill jag ha. Sen ska
jag sova så att jag kan vakna upp ännu mer pigg imorgon. Hoppas eran lördags-
kväll är hur rolig som helst utan Kråkslottskalas! Det tror jag att den är. Pussen!

Kommentarer

Lämna din kommentar

Namn
Kom ihåg mig?

E-mailadress (publiceras ej)


Länk till Hemsida/Bloggadress






Trackback