Lite info


Fredag, 9 maj.

Underbart väder, var ute med ungarna på jobbet ända fram till sex.
Då jag också slutade och rejsade hemåt... Käkade middag och gjorde mig fin.

Sedan satt jag och segade ett bra tag -eftersom jag varit så hemskt effektiv,
innan jag bestämde mig för att det var dags att åka in till stan. Pappa körde mig.
Var där strax innan elva, folket var bland det fullaste (men även gladaste)
jag sett på länge! Kände mig lite för nykter möjligtvis. Men sen kom Tess och då
spelade inte det någon roll längre. Lämnade ifrån mig spriten och rockade loss på
dansgolvet istället! Grymt! Sen bestämde vi oss för att gå ut och beställa en taxi.

Det var bara det att där utanför var det världens håll-i-gång!
Mange blev bästa vän med en kille som satt på en bänk och bara spydde rätt ut
-inte en gång, han fick säkert ur sig flera liter vätska!! En tjej vid namn Olivia
(nej, jag vet inte vem hon var) ramlade ner i vattnet mellan båten och kajen.
Blev som tur var uppdragen snabbare än bröd (haha), men det var fan kvällens
höjdpunkt. En annan dam (nämner inga namn) var sjukt full och visade upp sin
bakdel för dom som ville se, Adam kom med musiken och det var riktigt bra drag
där ett tag. Haha! Rambo kom förbi efter sitt fix och trix (hemlighetsmakeri) och
snäll som han är körde han hem oss. Började se film, höll på att somna, somnade.




Lördag, 10 maj.

Sov dåligt, vaknade och klev upp vid nio -trots att jag somnat rätt så sent.
Dammsög och skurade golven, käkade frukost och vid tolv-rycket åkte jag,
lillebror och Micke bort till Rådsparken. Där fanns redan ett gäng och flera blev
vi under dagen. Var ett rätt så stadigt gäng faktiskt...
Solen var garanterat vår vän denna dag! Solade, busade, spelade fotboll och
brännboll, byggde en sjukt snygg pyramid, ett försök till något annat och en hel
del massa snack, skratt och stoj! Lördagsförmiddagen kunde inte ha varit bättre!!

Åkte hemåt vid fyra, med mamma en snabbis och handlade mat, sedan var det
dags att göra sig i ordning. Kalle körde bort mig och Tess till Isabelle och Millan
runt sju, det lagades mat, dracks vin (cider för min del) och snackades strunt.
Mycket god mat som vi käkade ute (första middagen ute för i år tror jag?).
Var grymt kul att träffas alla tjejerna... Det måste göras mycket mer och ofta!
Efter middagen spelade vi badminton -ni har aldrig sett några spela så bra, lovar.



Söndag, 11 maj.

Inte fullt lika pigg denna morgon, men vid tio var jag i alla fall uppe...
(även om det tog emot en smula). Efter frukost åkte jag bort till grabbarna som
denna dag också höll till i Rådsparken. Skojar inte om jag säger att vädret var
ännu grymmare denna dag! Solade, spelade fotboll, lyssnade på musik,
käkade lite glass och bara myste... Underbart ♥

Lite födelsedagsfirande för lilla kusin Fred som fyllt tre år i veckan. I samma park.

Jag och lillebror åkte dock därifrån efter bara en liten stund eftersom vi skulle
vidare. Åkte hem och tog en snabbdusch, sedan förbi el Donco och inhandlade
lite mat, hem till Tompa, käkade och såg på nån sketen fotbollsmatch...
Sedan plockade jag och Tomas upp Tess och Paco, så åkte vi bort till Sundby
och gick en liten promenad. Med betoning på liten. Men men, bättre än ingenting.



Nu har jag sjukt bråttom iväg till jobbet, men när jag kommer hem sen lovar
jag att det kommer massa trevliga bilder från lördagen i parken! Pyramiden b.la.

Kommentarer

Lämna din kommentar

Namn
Kom ihåg mig?

E-mailadress (publiceras ej)


Länk till Hemsida/Bloggadress






Trackback