Löttorp

Midsommar på Öland.

Efter massa funderingar kring hur jag skulle göra under midsommarhelgen
bestämde jag mig för att stanna hemma och ta det lugnt. Men så pratade jag
med Lillebror som sa att planerna var ändrade -inget Smögen, istället Öland.
Och då var jag inte sen att haka på... Så jag, Rambo och Micke kommer iväg vid
sju-tiden. Gasar på till Vimmerby där det blir ett litet stopp hos Anders (51?) där
resten av grabbarna hade hamnat efter ett besök på Åbro-fabriken. Varför inte?!
Men stoppet blev inte alltför långt, fick med oss Dennis i bilen också som
snackade på som aldrig förr tills han somnade. SKÖNT! Framme vid Rambos
pappas pensionat vid Hornsjön klockan två, cirkus. Riktigt, riktigt fint ställe!
Mysiga stugor, stort som fasen, pool och prylar... Bra kod som dom så fint säger.


  


Robin, Herr Daag och Begy kom fram runt tre, sedan var det bara att sussa!


  


Frukost på verandan klockan nio -extremt hög mysfaktor c",) Vädret såg bra ut.
Gänget som kommit fram under natten (alla grabbarna i mini-bussen) hade fått
med sig en tjej med hund, så jag följde med några utav dom till Borgholm där vi
droppade henne, käkade lite glass och mös runt. Hittade en present till Jörgen
-en riktigt stilig hatt! Köpte mig ett par söta sandaler och blev nersprutad med
något färglatt serpentin-tjafs. Men lika glad var jag för det (men gladast var nog
räven?). Köpte med oss massa cigg och började röra oss tillbaka till Löttorp.


  


Väl där var det fullt ös i poolen! Pyramidbygge hit och plask dit... Bara att ta på
sig bikinin och hoppa i. Bara det att då hoppade alla andra upp och solen gick
i moln, haha -bra tajming... Men men, det var rätt trevligt med ett dopp efter en
het dag på stan'. Fotboll stod på agendan, vi vann (vilket inte uppskattades av
Lillebror som var med på det andra laget) sämre förlorare får man fan leta efter).

En pizza i Löttorp, ett försök till lite vila men det var rent ut sagt omöjligt med
tanke på att en av dårarna i vår stuga fick jordens psykbryt och sprallade runt
som aldrig förr! Men det var rätt så kul, så mig gjorde det ingenting...


  


Vad skulle vi göra till kvällen då? Det var ju trots allt midsommarafton.
Ja, allt annat än en traditionell midsommar blev det i alla fall. Men jag tror
ingen av oss var ledsna för det. Startade lite smått med öl och bus, planer
för företaget (Panama Constructions). Sedan en sväng förbi Bödas camping
-sa hej och kram till Karin, Patrik och Caroline, lite dans med Robin och en
okänd man med urtjusig krans på huvudet. Vidare till Sjöstugan där det var
sjukt najjs! Bara det att jag inte höll så länge, efter att ha spillt ut lite dricka,
så gott som somnat vid bordet och snackat massa strunt med min blivande
assistent Karin (som kanske inte riktigt hade alla kvalitéer) bad jag om skjuts
hem, la mig och sov. Rätt så trist, men rätt så jäkla skönt!


  


Dagen efter väcktes vi av Mickes stört jobbiga alarm. Segt att ta sig upp,
men man visste ju vad som väntade... Frukost! Bästaste. Inte lika fint väder.
Satt uppe på verandan ett par timmar och bara snackade strunt, sedan en
sväng förbi pizzerian innan vi åkte tillbaka och vilade ett par timmar. GRYMT!
Vaknade och insåg att det kanske var dags att städa lite innan middagen...
Långbord med grillbuffé ordnades -det var urmysigt och kanongott. Efter den
drog delar av gänget till Strand i Borgholm medan några av oss andra stannade
kvar och tog det lugnt. Det spelades tennis och mystes uppe på verandan med
Rambos pappa och hans familj. Vid halv elva rörde vi oss hemåt. Det gick snabbt.

Mer om helgen här, fler bilder här och här. TUSEN TACK FÖR EN UNDERBAR HELG!!


Kommentarer
Postat av: lårbenshalsen

ja helt klart en underbar helg. :)

2008-06-23 @ 16:23:04

Lämna din kommentar

Namn
Kom ihåg mig?

E-mailadress (publiceras ej)


Länk till Hemsida/Bloggadress






Trackback